5 zasad jak przyciągnąć uwagę Klienta

5 zasad jak przyciągnąć uwagę Klienta do produktu w miejscu sprzedaży

Proces sprzedażowy nie jest prostym procesem i ma na niego wpływ wiele czynników. Nie wystarczy mieć dobry produkt, aby mieć pewność, że dobrze się sprzeda. Nie możemy także zakładać, że wystarczy plakat reklamowy, by Klienci przyszli do sklepu i kupili produkt. Poniżej znajdziesz kilka głównych zasad dotyczących tego, w jaki sposób promować produkty w miejscu sprzedaży.

Promocja produktu1. Określ, co chcesz promować.

Ekspozycja towaru powinna być przemyślana i usystematyzowana. Zasady rozmieszczania towarów w sklepie mówią, że chaos nie jest wskazany w miejscu ich eksponowania. Warto zastanowić się nad tym, co chcemy szczególnie promować i stworzyć ekspozycję z produktów, które są ze sobą powiązane. Może to być taka sama kategoria, jak np. spodnie czy produkty do pielęgnacji twarzy. Można także stworzyć ekspozycję bazującą na nowej kolekcji lub sezonowej wyprzedaży.

Komunikacja z Klientem często odbywa się na płaszczyźnie zmysłów. Zmysł wzroku jest najbardziej podatny na sugestie kolorów. Jak wiadomo, kolory wpływają na nasz nastrój, ale także na to, jak odbierają nas inni. Jeśli w naszym sklepie będą przeważały biel i czerń, wyda się on luksusowy i apodyktyczny. W miejscach, gdzie sprzedaje się produkty spożywcze, warto wykorzystać kolor czerwony. Wzmaga on apetyt i pobudza do działania. Niebieski to kolor, który uspokaja, z kolei żółty ożywia i wywołuje pozytywne odczucia.

3. Magiczna “trójka”.

Zasady merchandisingu mówią o tym, jak zachęcić Klienta do kupna produktu. Określają także to, w jaki sposób zorganizować nasz sklep, by był dla niego jak najbardziej przyjazny. Jedna z takich zasad mówi, że optymalną liczbą produktów do wyboru jest “magiczne trzy”. Taka ilość daje możliwość wyboru, ale nie powoduje nadmiaru i tak zwanego paraliżu decyzyjnego. Dlatego warto komponować produkty trójkami. Dzięki temu Klient łatwiej zdecyduje się na produkt, mimo pozornie niedużej możliwości wyboru.

Oświetlenie w sklepie4. Oświetlenie.

Za oświetlenie w sklepie odpowiada aż za 40% percepcji ekspozycji. Główne to światło, które oświetla całą przestrzeń sklepu. Istotne są jednak także światła akcentujące. Pozwalają na zwrócenie uwagi na konkretne elementy ekspozycji. Warto pamiętać, że produkty powinny być oświetlane od frontu, a nie od góry. Należy zawsze szukać optymalnego wyjścia. Zbyt mocne oświetlenie oślepia Klientów, zbyt słabe zniechęca do oglądania towaru.

5. Kontuar sklepowy jako serce sklepu.

Biurko sklepowe to często miejsce, w którym odbywa się rozmowa sprzedażowa z Klientem. Także w tym miejscu dokonuje on finalizacji zakupów. Powinno to być miejsce dobrze widoczne i przyjazne Klientom. Nie może tworzyć zbyt dużego dystansu pomiędzy nimi a sprzedawcą. W tym miejscu warto także umieścić różnego rodzaju materiały POS. Z angielskiego point of sale, czyli materiały wspierające sprzedaż mogą być przeglądane w czasie stania w kolejce. To także może zwrócić uwagę, na promocję odbywającą aktualnie w sklepie.

Po profesjonalne wyposażenie zapraszamy do sklepu internetowego wyposazamysklepy.pl https://wyposazamysklepy.pl/systemy-sklepowe-odziezowe