W sklepach ciężko o utrzymywanie dystansu. Klienci przechodzą blisko siebie, proszą pracowników o pomoc lub po prostu zapominają o przestrzeganiu zaleceń. W trosce o Klientów i pracowników sprawdźmy, jakie środki ochronne w sklepie stosować. Panowanie nad sklepowym chaosem może być trudne, dlatego dobrze zaopatrzyć się w pomocne akcesoria.
Środki ochronne do odkażania skóry
Środki ochrony indywidualnej w sklepie możemy podzielić według ochranianej części ciała. Do ochrony skóry zaliczamy rękawiczki jednorazowe, płyny i żele do dezynfekcji. Dzięki ich stosowaniu pozbywamy się drobnoustrojów z powierzchni rąk. Dzięki dezynfekcji Klienci nie przenoszą wirusów i bakterii z zewnątrz do sklepu. A o to nietrudno, gdyż w sklepie dotykamy niemal wszystkiego. Klamek, wózków i koszyków, produktów na półkach, samych półek i regałów czy terminali płatniczych. Dlatego warto postawić stację dezynfekującą zarówno przy wejściu, jak i wyjściu ze sklepu. O regularne odkażanie skóry rąk powinni dbać także pracownicy, zwłaszcza gdy pracują na sali.
Zarówno Klientom, jak i pracownikom możemy zaproponować także rękawiczki. Szczególnie wygodne są rękawiczki ochronne do sklepu w formie zrywek, które łatwo i szybko oderwiemy. Zawiesimy je na stojaku. Obok warto postawić także kosz na zużyte akcesoria, aby uniknąć nieporządku. Zaletą rękawiczek jest to, że ich widok przypomina nam o niedotykaniu twarzy. Możemy z nich korzystać także, jeśli płyny za bardzo wysuszają naszą skórę. Ważne, by rękawiczki wyrzucić po każdym użyciu.
Skuteczna ochrona dróg oddechowych
Do środków ochrony dróg oddechowych należą maseczki ochronne i przyłbice, a także osłony ochronne.
Maseczki i przyłbice stały się naszą codziennością. Jedne i drugie mają swoje zalety.
Maseczki przylegają ściśle do twarzy dzięki wszytym drucikom. Możemy wybierać między maseczkami wielorazowego użytku, wykonanymi z bawełny i tkaniny antyseptycznej, a jednorazowymi. Zaleca się, by wielorazowe maseczki prać ręcznie w wysokiej temperaturze. Dzięki temu mamy pewność, że zachowana zostaje higiena. Natomiast jednorazowe maseczki wyrzucamy koniecznie po każdym użyciu. Ich plusem jest to, że nie musimy zajmować się ich późniejszym odkażaniem i suszeniem. Po prostu wyciągamy nową maseczkę i gotowe.
Natomiast przyłbice ochronne są wygodną opcją zwłaszcza dla pracowników sklepów. Wielogodzinna praca w maseczce bywa bardzo męcząca i utrudnia oddychanie. Ochrona w postaci szybki z tworzywa PET usuwa ten problem. Różne kształty przyłbic i rodzaju mocowania pozwalają na dobranie optymalnej dla siebie.
Mamy przyłbice zakrywające całą twarz lub jej część, bez zakrywania oczu. Druga opcja spodoba się użytkownikom okularów, którzy znają problem parujących szkieł.
Przyłbice możemy zamocować na głowę (w tym na kask) lub na czoło. Niektóre mocowane są za pomocą regulowanego paska z rzepem. Dzięki temu idealnie dopasujemy ją do obwodu głowy.
Wygodne są także modele z możliwością podnoszenia szybki do góry. W sytuacji, gdy konieczne jest zdjęcie szybki, nie musimy ściągać od razu całej przyłbicy.
Przyłbice czyści się bardzo łatwo. Wystarczy woda z mydłem lub dowolny środek z zawartością alkoholu. Do osuszenia możemy użyć szmatki z mikrofibry, która nie pozostawia smug.
Z kolei osłona ochronna z pleksi sprawdza się w kasach oraz punktach obsługi Klienta. Nadaje się do zawieszania lub postawienia. Osłony stojące mocowane są do blatu za pomocą uchwytów. Dzięki temu osłona stoi pewnie i stabilnie.
Inne środki ochronne w sklepie to także przedmioty ułatwiające nam odgradzanie części sklepu. Są to na przykład słupki odgradzające z elastyczną taśmą. Sprawdzają się, gdy musimy zamknąć kasę lub odgrodzić część, do której Klienci nie powinni mieć dostępu.
Więcej o osłonach ochronnych na biurko: http://wyposazenie-dla-sklepow.pl/srodki-ochrony-osobistej/oslony-ochronne-na-biurko-w-trosce-o-pracownikow-i-klientow/
Jakie ochronne rękawiczki wybrać: https://shop4shop.eu/jakie-rekawiczki-ochronne-wybrac