Czy remarketing w sklepie stacjonarnym jest możliwy? Jest to strategia, która pomaga przekonać potencjalnych Klientów do ponownego odwiedzenia sklepu internetowego i dokonania zakupu. Skierowana jest do osób, które już znają nasz sklep, ale jeszcze nie zdecydowały się na zakup. Na czym polega taki „ponowny marketing” i czy można go zastosować w sklepie stacjonarnym?
Remarketing: klucz do zwiększenia sprzedaży
Remarketing jest wykorzystywany w sytuacjach, gdy odwiedzający nasz sklep nie sfinalizowali transakcji. Mogli na przykład przeglądać produkt lub dodać go do koszyka i na tym zakończyć swoją aktywność. Wtedy celem jest zmotywowanie Klientów do podjęcia decyzji zakupowej.
W świecie online wyróżniamy dwa rodzaje kampanii remarketingowych: standardowy i dynamiczny.
Remarketing standardowy kieruje reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę internetową lub dodały produkt do koszyka. Klientom wyświetlają się reklamy, które przekierowują ich na stronę główną naszego sklepu.
Z kolei remarketing dynamiczy oznacza większe spersonalizowanie przekazu. Przykład? Jeśli Klientka przeglądała perfumy o zapachu piwonii i opuściła stronę, to zdjęcia tych właśnie perfum będą pojawiać się na innych stronach, które będzie odwiedzać. Kliknięcie reklamy spowoduje przejście do strony z konkretnym, oglądanym wcześniej produktem.
Strategie remarketingowe w handlu detalicznym
„Ponowny marketing” jest kojarzony głównie z e-commerce. W sklepie stacjonarnym możemy jednak stosować działania, które wzorują się na nim. W ten sposób zwiększymy szansę, że Klienci do nas wrócą! Jak zastosować techniki remarketingu w sklepie stacjonarnym?
Oto kilka metod, dzięki którym zachęcisz Klientów do ponownych odwiedzin:
1. Zaoferuj korzyści z dołączenia do programu lojalnościowego – Zachęć Klientów do założenia karty lojalnościowej, oferując zniżki na pierwszy zakup oraz korzyści, takie jak dostęp do specjalnych promocji i bonów. Regularne wiadomości e-mail lub SMS z ofertami sprawią, że Klienci będą chętniej wracać.
2. Udostępniaj zniżki w aplikacji mobilnej – Oferujmy zniżki dostępne wyłącznie w aplikacji sklepu. Promujmy przy tym zalety korzystania z aplikacji i aktywnie zachęcajmy do jej pobrania. Dodatkowe rabaty za polecenie aplikacji zwiększą liczbę użytkowników!
3. Zaskocz Klientów ciekawą reklamą na stojakach reklamowych – Atrakcyjne hasła reklamowe przed sklepem często przyciągają przechodniów. Zwłaszcza informacje o kończących się promocjach lub czasowych zniżkach! Zobacz potykacze reklamowe, na których zareklamujesz swój sklep: https://wyposazamysklepy.pl/potykacze-stelaze-reklamowe
4. Pamiętaj o aktywności w sieci – Pamiętajmy, że nie musimy prowadzić sklepu internetowego, aby reklamować się w sieci! Wystarczy strona, na której podamy lokalizację, godziny otwarcia i udostępnimy formularz kontaktowy. Umożliwienie zapisania się do klubu lojalnościowego pozwoli na gromadzenie danych kontaktowych i wysyłanie spersonalizowanych wiadomości. Załóż profil sklepu w social mediach i regularnie publikuj ciekawe, angażujące treści.
5. Wręczaj kody rabatowe na zakupy – Rabaty na kolejne zakupy z określonym terminem ważności to kolejny sposób na zachęcenie Klientów do powrotu do sklepu! Docieraj też do osób poza sklepem, na przykład poprzez wręczanie ulotek z kodami.
Warto przeczytać:
https://stojaki-sklepowe.pl/sklepy-odziezowe/odswiezanie-wygladu-sklepu-porady/