Popychacz towaru to przykład na to, jak dodatki do sklepu ułatwiają pracę. Skuteczne zarządzanie półką to jedno z działań merchandisingowych. Widok pustych półek i chaotycznie ułożony asortyment wpływają negatywnie na decyzje zakupowe. Dlatego też zobaczmy, jak działa system popychaczy.
Jak układać towar na półkach w sklepie spożywczym
Rozmieszczenie towaru wiąże się z przestrzeganiem podstawowych zasad merchandisingu. Należy do nich między innymi zasada środka. Produkty na środku ekspozycji zwracają największą uwagę Klientów. Towar umieszczajmy na poziomie wzroku, przodem od Klientów. Ważne jest także umieszczanie towaru z krótszą datą na przodzie półek, a towaru z dłuższą datą – głębiej. To zasada FIFO, czyli first in–first out.
Nie zapominajmy także o dobrej widoczności cen i dbaniu o regularne dokładanie towaru. Pokrewne produkty ustawiajmy obok siebie (cross merchandising). Powielajmy ilość „twarzy” danego towaru (multifacing). Pamiętajmy o dbaniu o czystość w sklepie i sprawdzaniu opakowań. Uszkodzone lub otwarte opakowania usuńmy z półek.
Widzimy zatem, jak dużo uwagi należy poświęcić sklepowym półkom. Wszystko to wymaga czasu. Pamiętajmy jednak, że utrzymywanie porządku w asortymencie to tylko jedno z wielu zadań sprzedawców. Ponadto doradzają oni Klientom w wyborze produktów. Przyjmują także dostawy, kontrolują poprawność cen, obsługują kasę fiskalną. Pamiętajmy też, że są sytuacje, kiedy w sklepie panuje wzmożony ruch. Niekiedy też pracownik musi zastąpić nieobecną osobę w pracy.
Popychacz sklepowy sprawia, że produkty na półce są zawsze właściwie wyeksponowane. System popychaczy eksponuje towar przodem do Klienta. Zatem elementy takie jak logo, nazwa produktu czy wyróżniająca się kolorystyka są dobrze widoczne.
Popychacz ułatwia układanie towaru w sklepie
Popychacze produktów są niemal niewidzialnym elementem sklepowej półki. System popychaczy składa się z listwy przedniej i tylnej, przezroczystych przegród oraz samego popychacza. Całość montujemy do półki regału sklepowego. Listwy mają samoprzylepną taśmę, zatem założenie popychacza na półce nie wymaga wiercenia czy korzystania z narzędzi.
Zasada działania popychaczy jest bardzo prosta. Sprzedawca układa towar przed elementem popychającym (przed przezroczystą przesłonką). W efekcie Klient wyciąga towar, a kolejny produkt automatycznie wysuwa się na przód półki.
Jakie produkty umieścimy w popychaczu produktów? Każdy towar w opakowaniu: słodycze, herbatę i kawę, chemię gospodarczą, perfumy, kremy, rajstopy. Mogą być to także droższe towary zapakowane w eleganckie pudełka.
Przeczytaj więcej o dodatkowym wyposażeniu sklepu:
https://stojaki-sklepowe.pl/akcesoria-dodatkowe/organizacja-przestrzeni-w-sklepie-slupki-odgradzajace/
https://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/podest-i-stolik-ekspozycja-towaru-w-sklepie/