Wyposażenie sklepu obuwniczego uwzględnia elementy eksponujące obuwie. To one wyróżniają towar, stawiając go w centrum zainteresowania Klienta. Stojaki, półki i podesty to niedrogie dodatki sklepowe. Sprawiają one, że buty ustawione są na podwyższeniu i pod lekkim kątem. W ten sposób urozmaicamy sposób prezentacji butów zarówno na sali, jak i na wystawie sklepowej.
Ekspozytory, które uwydatniają obuwie
Stojak, czyli podstawka na buty służy do wyeksponowania obuwia. Warto wypromować najlepsze modele butów w sklepie. Zastanówmy się więc, jaki towar chcemy wyróżnić. Jeśli to nowa kolekcja, wybierzmy flagowy model butów. Zwykle to najczęściej reklamowany produkt, dobrze widoczny na stronie producenta. Natomiast jeśli nie mamy obecnie nowości, pomyślmy o produkcie, którego cena najbardziej przyciągnie kupujących. Może być to na przykład atrakcyjny produkt, objęty promocją. Kolejną propozycją będzie wykorzystanie świąt lub okazji. Na przykład w okolicy rozpoczęcia roku szkolnego możemy podkreślić eleganckie oraz sportowe obuwie dziecięce. Początek sezonu letniego wykorzystajmy do prezentacji klapek, sandałów i obuwia do pieszych wędrówek.
Podstawka na buty występuje w różnych kształtach, dzięki czemu dopasowujemy ją do konkretnego typu obuwia. Warto zaopatrzyć się także w wypełniacz do butów, który zapewnia stały kształt. Będzie to przydatne przy butach o miękkim materiale, na przykład kozakach, balerinach, sandałach. Lubią się one odkształcać, co powoduje, że nie wyglądają najlepiej. Do wyboru mamy wypełniacze w formie wygiętej pleksi czy nawet całej stopy.
Przezroczyste półki na buty z pleksi
Standardowe wyposażenie sklepu obuwniczego obejmuje także półki z pleksi. Montowane są one na panelu naściennym, na przykład z systemu NUT. Specjalne wkładki aluminiowe zamontowane na panelu pozwalają zawieszać transparentne półeczki na buty. Ich wymiary pozwalają na prezentowanie jednego buta, czyli w standardowy sposób. Oszczędza to miejsce w sklepie oraz zapobiega kradzieżom. Natomiast prezentacja bokiem to najefektywniejszy sposób prezentacji, tuż obok stojaków, które prezentują buty przodem. Z uwagi na kwestie powierzchniowe nie każdy sklep może pozwolić sobie na korzystanie wyłącznie ze stojaków. Dlatego półki stanowią dobre uzupełnienie.
Do pakowania obuwia warto dokupić torby papierowe, które są bardziej ekologiczną wersją od reklamówek foliowych. Na torbie możemy zamieścić logo swojego sklepu lub wybrany napis.
Przeczytaj, jak wyeksponować obuwie w sklepie obuwniczym:
https://wyposazamysklepy.pl/ekspozycja-obuwia-w-sklepie-obuwniczym
https://blog.abm.com.pl/polka-na-panel-z-plexi-idealna-do-sklepu-z-obuwiem/